sunnuntai 8. toukokuuta 2016

10 faktaa meidän äiskästä




Äitienpäivän kunniaksi ajattelin omistaa meidän supermammalle ihan oman postauksen ! <3 Tässä on nyt sitten 10 faktaa meidän äiskästä !


- Äiskä on usemmiten porukoista se "lepsumpi" vanhempi. Äiti anto luvan lintsata koulusta, jos oikesti oli semmoinen päivä että maailma kaatuu päälle. Silloin kuuluu jäädä kotia peiton alle. Ja ihan äiskän luvalla.

- Meidän äiskä tietää aina sanoa ne lohdutavat sanat. Ihan jokaisessa tilanteessa. Vaikka olis mieli kuinka harmaa tahansa ja maailma tuntuu pahalta ja epäreilulta paikalta, meidän äiskä osaa etsiä siitä aina myös valoisia puolia.

- Meille sai aina tulla kavereita kylään. Joskus jopa puoli Rovaniemeä yhtä aikaa. Simerockin aikaan meillä yleensä asu varmaan kymmenen henkeä yhtä aikaa. Äiskän mielestä oli kivempi, että hengattiin meillä ku esim. kauppakeskuksissa.


- Meillä ei ole yhtään setää, enoa tai tätiä, koska molemmat mun vanhemmat ovat perheen ainoita lapsia. Eikä myöskään siis yhtään serkkua :D Kuitenkin äiskän parhaat kaverit ovat aina toimineet meidän "varatäteinä".  Tiedämme myös, että meidän varatädit ovat myös aina käytettävissä jos me ikinä vain tarvitaan. Mie muistan myös saaneeni monta varoittavaaa puhuttelua esimerkiksi vääristä miehistä :D


- Meidän äitiä on niin hauska kiusata ! Se on niin mun ja Jennan erikoisalaa. Jos äiti on joskus sanonut/ tehnyt jotain hauskaa tai noloa, mun ja Jennan ansiosta se ei ikinä unohda niitä. Mulle ja Jennalle on kertyny monta suosikkiläppää äiskän tekosista tai sanomisista.

- Äiti tiesi aina kuinka paljon me Jennan kans pelättiin hammasläkäriä. Ja kuinka me edelleen pelätään sitä. Aina urhean hammaslääkärireissun jälkeen päästiin Prisman leluosastolle ja saatiin valita palkintolelu <3 Vaikka me kasvettiin isommiksi, äiti ei ikinä luopunu tästä perinteestä. Suurin osa mun levyhyllyssä olevista levyistä on ansaittu urhean hammaslääkärireissun ansioista !

- 14- vuotiaana sain  päähäni, että haluan kielikorun. Varmaan aika monen vanhempi reagoi samalla tavalla kun meidän äiti. Sieltä tuli jyrkkä ei. Seurasi monien tuntien mittainen väittely aiheesta, jonka mie tietty hävisin. Seuraavana päivänä häviöstä huolimatta marssin lävistysliikeeseen ja varasin ajan. Lävistäjä tietty soitti meidän äitille, ja lupa sieltä tuli. Apua mie olen ollu kyllä kamala :D
Parasta tässä on se, että vaikka äiti kuinka yritti vakuuttaa minua lävistyksen vaaroista, meni kaksi viikkoa ja äiti otti myös kielilävistyksen.....


- Äiskä sanoo myös mun kavereita " lapsikseen " Se haluaa aina tietää kuinka mun kavereilla menee ja mitä niille kaikille kuuluu. Kun äitin kaveri ovat olleet mun "varatätejä", niin äiti on ollu mun parhaille kavereille "varamamma", Äiti on myös aina ollu tervetullu meidän kotibileisiin ja monesti juhlitiinki yhdessä mun kavereiden ja äiskän kavereiden kanssa. Baarissa ollaan oltu myös monta kertaa porukalla.

- Äitiä luullaan tosi useasti mun ja Jennan siskoksi. Kun harrastin vielä muodostelmaluistelua, yksi mun luistelukaveri kysy äitiltä, että paljonko meillä on ikäeroa. Se oli luullu aina, että äiti on mun sisko ja ihmetelly miksei mun äitiä näy ikinä jäähallilla :D Kun täytin 18, mentiin äitin kans Alkoon ja odotin kovasti, että saan ekaa kertaa näyttää henkkareita. Siinä kävi sitten niin, että multa ei kysytty edes henkkareita, mutta äitiltä kysytiin..

- Meidän äiti on yksinkertaisesti maailman paras äiti. Tässä maailmassa ei ole ikinä ollu asiaa mitä en olsii voinu sille kertoa. Ja tiedän, ettei ole vieläkään. Äiti on aina viivana paikalla kun sitä tarvitaan. Kiitos kun olet semmoinen kun olet <3

Hyvää äitienpäivää myös kaikille muille maailman äideille ! <3


6 kommenttia:

  1. Voi miten ihanasti oot kirjottanu sun äidistä! Tuollainen äiti-tytär suhde on kyllä kullanarvoinen!(:

    VastaaPoista
  2. Voi miten ihana postaus, kirjoitit tosi kauniisti sun äidistä :) Ja kyllä, menisi täysin siskosta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3 Ja etpä ole eka tosiaan, joka noin on sanonu :D

      Poista
  3. Mä mietin kyllä hetken missä se äiti on! :D Teillä on kyllä tosi nuorekas äiti. Munkin äiti on 41-vuotias ja nuoren näköinen ikäisekseen, joskus luultu meitäki siskoksiksi :D Ja todella ihanan ja rennon oloinen äiti :) Toi kielikoru juttu oli ihan paras! :D Todella kaunis ja ihana postaus, sun äiti varmasti tykkää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo meidän äiskä on kyllä aina ollu tosi rento :D Iskä on taas sitte se tiukempi vanhempi :D Ja meidän äiskä on nyt 49 tänä vuonna, mitä ei siitä kyllä todellakaan uskoisi :D Ja kiitos paljon <3 Kyllä äiskä kuuleman muutaman kyyneleen tirautti :D

      Poista