tiistai 23. kesäkuuta 2015

London Baby !

Nyt ihan tosissaan melkein nolottaa kun en ole saanut aikaiseksi kirjoitella tänne. Ja varsinkaan meidän matkakertomusta. Mutta eikö totta, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan?
Vaikka on tapahtunu paljon, silti on pyhitettävä täysin oma teksti meän Lontoon reissulle huhtikuulta. Koska Lontoo.

ÄÄ en edes tiedä mistä alotan! Reissasin siis siskoni Jennan ja äiskän kanssa viikon Lontoossa Huhtikuussa. Nähtiin Helsingissä lentoa edeltävänä iltana ja käytiin Amarillossa syömässä oikein isoiso illallinen. Aamulla allekirjoittanutta vähän pelotti ja jännitti ja jopa itketti, koska inhoan lentämistä ja kärsin kamalasta lentopelosta. Selvisin lennon kuitenki onneksi hengissä, eikä koneemme tippunut alas. Perillä Heatrowin lentokentällä ei oikein edes tajunnut mihin sitä oltiin tultu. Päästiin Heatrow Express-junalla suoraan Paddingtonin metroasemalle jossa hotellimme sijaitsi. Nyt en enään tiedä mistä aloittaa kertomisen, joten kuvat puhukoot puolestaan !

Hotelli !

Meän hotelli sijaitsi vajaa kilsan päässä Oxford Streetistä, joten ei juurikaan aluksi tarvittu metrokorttia. Hankittiin se kyllä sitten myöhemmin ku kierreltiin nähtävyyksia. Mikä oli oikein hyvä, koska välimatkat on pikkusen pitemmän ku meillä täällä Suomessa ja esimerksi London Bridge sijaitsi hyvin hyvin kaukana kaikesta muusta.

Vietiin laukut hotelliin ja JEE sitten kohti Oxford Streettiä! Sen mie vaan sanon että Primark sekoitti halpuudellaan meän päät enemmän ku ikinä olis osannu arvata. Terveisin ostin 15 uudet rintaliivit reissun aikana... Ja sitten se Disney kauppa! Mulla ihan oikeasti pääsi itku ku saavuttiin sisälle kauppaan. Oli hyvin liikuttavaa. ♥ Ja hei nyt sain vihdoin oman pehmodumbon !

vähän ekan päivän shoppailuja !

Sitten pääsen kertomaan reissun kohokohdasta, jota tosin edelsi hyvin dramaattinen aamu. Olimme siis ostaneen liput Warner Brosin Harry Potter Studio Tourille, koska kerran Lontoossa ollaan ja kysessä on Harry Potter ni pakkohan sinne on mennä. Liput oli Jennalla sähköpostissa samoin kuin kaikki käytännön ohjeet kuljetuksista ym. muista. Sähköpostissa siis kerrottiin että meidän kuljetus lähtisi 07.30 Victoria Stationilta ja paikalla tulisi olla viim. 20 yli. Hotellivirkailija kertoi meille, ettei kyseinen asema ole kovin kaukana, joten päätimme kävellä sinne. Se oli hirveä virhe. En tiä ymmärrettiinkö me vai virkailija väärin sillä asema oli enemmän ku edes kaukana. Puolessa välissä matkaa satuin katsomaan puhelimeni navigaattoria, joka kertoi että olimme jo tovin menneet väärään suuntaan. Matkaa oli vielä jäljellä noin 2 km ja kello näytti 07.10. Olin niin kakat housussa siitä, ettei ikinä keretä perille, että säntäsin pitkin ja poikin ja yritin löytää oikean reitin. Kello oli siinä vaiheessa jo niin paljon, että jätin laukut äitille ja Jennalle ja lähdin juoksemaan ja jos löytäisin perille kertoisin että eksyttiin ja ym. Juoksin sitte niin intensiivisesti, että porhalsin yli kilsan verran tapaamispaikan ohi. Kello oli jo 07,45 ja kaikki oli menetettty. Siinä ängstin jalkakäytävällä ja uhkasin lähteä takasin Suomeen kerta en päässy Harry Potter Studiolle. Onneksi loppuporukka pysyi rauhallisena, sillä sattumalta sitten löydettiin iso bussi Harry Potter tarroilla ja rynnättiin sissään. Bussissa ollut studion työntekijä naureskeli hengästyksellemme ja totesi että se kierros minne meillä on liput lähtee 12,30.. Jennalle oli tullu sähköpostiin väärä viesti..Onni onnettomuudessa kuitenkin ja päästiin studiolle! Bussimatka sinne kesti reilu tunnin ja ihan kaikki nähtävyydet meni meillä ohi, sillä nukuttiin ihan koko matka aivan taju kankaalla.....

Harry Potter Tourin jälkeen taisi vuorossa olla sitten nähtävyksia! Big Ben, London Eye, Madame Tussauds, Piccadilly Circus  ja kaikki muut !

Ja tosiaan! Sattuma oli että meidän reissun aikana syntyi brittien uusi kuninkaallinen! Sattumoisin meidän hotelli sijaitsi vastapäätä sairaalaa, jossa Herttuatar synnytti, joten pääsimme nauttimaan myös kuninkaallisesta vauvahumusta! Itse Herttuatarta tai vauvaa ei nähty, mutta nähtiin Prinssi Charles palatsin edustalla!

Oi ja Ripley`s museossa päästiin Jennan kanssa muistelemaan lapsuutta ja kultaisia Spice Girls aikoja !

Sitten oli ehdottomasti mun lempipäivä! Suunnattiin Camdeniin, jossa sijaitsi parhaimmat vaatekojut, levykauppoja ja vaikka vaikka mitä! Jos olisin tiennyt kuinka iso ja mahtava paikka Camden on ,olisin tajunnu säästää sinne vähän enemmän rahaa! Onneksi se on siellä vielä enskerralla!

Meidän reissu oli jotain niin mahtavaa etten tule ikinä unohtamaan sitä ! En olis ikinä voinnu kuvitella kuinka ihana paikka Lontoo oikeasti on! Onneksi ollaan esivuonna menossa takasin, koska niin monimonia asioita ei kerinnyt viikossa nähdä !

1. Uuu ja jos uskallat niin saisit kyllä seuraavaksi hyvää matskua meidän uusimmasta liikuntahaasteesta! (Ja monia saattaisi kiinnostaa seurata tuollaista projektia, ainaki googlettamisen perusteella ;) )

T: Hyvin salaperäinen anonyymi

1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

2. Ehdottomasti uskallan ja arvaappa vaan alkaako kamera olla mukana meidän treeneissä silloin tällöin ! :) ja ei ollukyllä kovin vaikea arvailla kuka siellä kirjoittelee :) :)