maanantai 5. syyskuuta 2016

Lontoo, Osa 2

Pahoitteluni, että tämä teksi hyppäsi tämän viikon puolelle. Alunperin mulla oli siis tarkoitus julkaista se loppuviikosta, mutta suoraan reissusta töihin meneminen todella vaati veronsa. Olen ollu ihan uskomattoman väsyny ja kaikki vapaa-aika töiden ulkopuolella meni sängyssä maatessa. Nyt olen kuitenkin ansaitulla yhden päivän vapaalla, joten toinen osa meidän reissusta, olkaa hyvät !





London Zoosta suuntasimme vierailulle Piccadilly Circukseen ja M&M kauppaan tietysti. Mun mielestä on vieläki ihan käsittämätöntä kuinka yhdestä karkista saa aikaan neljä ( vai viisi?!) kerroksisen karkkikaupan ? Hinnat tuolla on aika suolasia, joten itselleni ei sieltä tarttunu mitään mukaan. M&M karkit on Jennalle isompi juttu ja Jenna ostiki ihanan teekannun kyseisestä kaupasta ! Harmi kun mulla ei ollu kuvaa siitä!

Torstaina meillä oli vuorossa kiertää aamulla National Gallery ja nähtävyyksiä. Suunnattiin National Galleryyn melkein heti sen avauduttua, jotta säästyisimme kaikista pahimmalta ruuhkalta ja jäisi aikaa vielä muuhunki. Iso piste sille, että Lontoossa melkein kaikki museot on ilmasia ! Niissä vierailu tuo ihanaa vaihtelua siihen shoppailemiseen, eikä sitäpaitsi rasita edes kukkaroa !

National Gallerystä lähdimme matkaan kävellen, jotta saisimme kaikista eniten irti. Sitä paitsi galleriasta Big Benille oli hädin tuskin kilometriä, joten ei ollu mitään järkeä nousta bussin kyytiin.






Sitten koitti päivä, jota olin taas odottanu eniten ! Camden ! Se kuuluu ehdottomasti jokaisen Lontoon reissun suunnitelmaan ! Sinne vain on pakko päästä ! Mulla melkein perhoset muhi masussa aamulla kun hypättiin bussiin. Jos mie joskus sattuisin asumaan Lontoossa, muuttaisin ehdottomasti Camdeniin. Camden on siis ns "rokkikaupunginosa" ihan selvästi. Sieltä löytyy mitä ihanampia vaatteita ja Camden Market torilla myydään mitä ihanimpia koruja ! Mulla jäi harmittamaan se, että en varannut tälläkään kertaa Camdeniin tarpeeksi rahaa. Viime reissulla koitin painaa sen mieleeni, mutta jotenki en muistanu sitä. Olin siis suunnitellu matkabudjetin niin, että aina tietylle päivälle oli varattu tietyn verran rahaa. Jos rahaa jäi siltä päivältä yli, se siirrettiin "ylijäämään", jonka sai tuhlata sunnuntaina kun shoppailtiin viimeisen kerran. Mitä enemmän reissu läheni loppuaan, sitä pihempi musta tuli mun päiväbudjetin suhteen :D Camdenin kohalla se vähän jäi harmittamaan, mutta ensikerralla sitten ! Kyllä mulla jotain tarttu sieltä mukaan, mutta se sitten ensipostauksessa ;)












Camdenista me suunnattiin metrolla suoraan katsomaan Tower Bridgea. Ja taas meille kävi se klassinen sama virhe kuin viime reissulla. Ei jotenki taaskaan muistettu, että London Bridge ja Tower Bridge on kaksi eri asiaa...Luulen aina, että Tower Bridge on se kuuluisa London Bridge. No ehkä ensikerralla tämä sitte muistetaan ! Tästä virheestä johtuen jäätiin siis liian aikasella pysäkillä pois, mutta onneksi sillat ei ole kovin kauakana toisistaan :D Tällä kertaa myös käveltiin silta päästä päähän ja olihan se mieletön ! Loppuvaiheessa jopa vähän pelottavan puistattava kun kaiteet oli mun mielestä jotenki tosi matalalla..




 
Lauantaina suuntasimme aamulla ensin Science Museumiin Hyde Parkin kautta. Onneksi osui taas lämmin ilma, joten pitempi kävelylenkki ei haitannut yhtään ! Jaloissa tosin alkoi jossain vaiheessa huomaamaan sen kävelyn määrän. Lauantaina vierailtiin myös vielä äitin ja Jennan mieliksi Harrodsilla. Se ei ollu ihan mun mieleen kaikkine luksusmerkkeineen, mutta kun lauantaina pitemmän tutkiskelun jälkeen huomasin, että siellähän sijaitsee myös Disney- osasto ja Star Wars Galleria ! Omg ! Heti tuntui Harrods kivemalta paikalta :D 
Lauantai-illan päätteeksi äiskä yllätti meidät viemällä meidät ulos syömään ! En muista paikan nimeä, mutta se oli meksikolainen ravintola, joka sijaitsi Piccadillyssä. Luoja mitä ruokaa! Ite söin halloumihampurilaisen ja jälkkäriksi kokeiltiin kaikki churroja! Omg miten hyvää !








Sunnuntaina meillä oli vuorossa viime hetken shopailut. Eli "ylijäämäshoppailut" kuten me reissussa kutsuttiin :D Sekä äiskän ja Jennan mulle järjestämä yllätys !¨

Olin siis kyllä tietoinen jo tovin ennen reissua, että äiskä ja Jenna on järjestäneet mulle jonku yllätyksen, En vain tiennyt yhtään, että mikä vaikka kuinka sitä yritin saada selville! Sunnuntaina suuntasimme sitte metroon, eikä mulle ollu hajuakaan minne me oltiin matkalla. Pienen metro- ja kävelymatkan päätteeksi eteenki aukesi Hard Rock Cafe London ! ÄÄÄÄÄÄÄÄ!! Olin niin innoissani ! Olin koko viikon vinkunu sitä, että haluan päästä käymään siellä, mutta mulle uskoteltiin ettei me välttis keritä. Olin siitä tosi ärsyyntyny aina välillä, koska ite mätänin monta tuntia Harrodsilla, mutta kuinka ollakkaan ne oli suunnitellu sitä jo kauan ja sen takia uskotelleet vähän, että " joo mennään sitte vikana päivänä jos keritään"  Olin taas kerran niin liikuttunu, että märisin puolet vierailusta. Ehkä enemmän sen takia, että olin niin otettu siitä, mitä ne oli mulle suunnitellu ! <3




Valitettavasti kaikki hyvä loppuu aikanaan, niin kuin myös meidän reissukin.. Vaikea uskoa, että siitä on jo viikko kun lähdettiin pois Lontoosta. Onneksi sinne pääsee aina takaisin !

Tästä tekstistä tuli nyt sitte kuitenki aika pitkä, vaikka yritin pitää sen mahollisimman lyhyenä. Vielä saatte ostospostauksen, mutta istte lupaan höpötellä muustaki kun Lontoosta :D




2 kommenttia:

  1. Lontoo on vaan niin ihana kaupunki <3 Toivon, että pääsisin käymää siellä pian uudelleen, mutta on niin paljon nähtävää maailmassa :D Aivan ihana Lontoo postaus kuitenkin :) Camden on kyllä niin kiva paikka myöskin! :) Ihanaa, että teilä oli onnistunut reissu ja paljon kerkesitte tekemään! Tosi paljon samoja juttuja ku mäkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lontoo on kyllä mahtava ! Siitä kun ei pääse yli eikä ympäri :D Ja Camdenista puhumattakaan ! Ja oli kyllä onnistunut reissu ja todella tekemistä riitti ! Jos sitä sitten enskerralla menis vähän rauhallisemmalla tahdilla :D

      Poista